Budowa maszyn drogowych Budowa maszyn drogowych

Kocioł KA-8000Kocioł KA-8000

          Kocioł KA-8000 przewidziany jest do przewozu pobranego gotowego asfatlu z wytwórni mas bitumicznych. Może być zabudowany na przyczepie holowanej lub na ramie samochodu o odpowiedniej nośności.
         Jednostką napedową podzespołów Kotła KA-8000 jest wysokiej klasy, wyciszony (silent pack), wysokoprężny, dwucylindrowy silnik spalinowy HATZ (75 dB), napędzający wysoko wydajną pompę hydrauliczną, a ta z kolei zasila silnik hydrauliczny, który poprzez układ rozdzielaczy typu RBS napędza mieszadło o płynnej regulacji w zakresie od 0 obr. / min do 9 obr. / min, które odpowiednio ułożyskowane jest zamocowane pionowo w zbiorniku. Pompa obsługuje również cylinder hydrauliczny otwierania zasuwy wysypu.

          Ponadto silnik spalinowy napędza prądnicę prądu zmiennego, służącą do zasilania palnika olejowego, sterowania i oświetlenia pola roboczego, a dodatkowo w miarę potrzeby pomostu przedziału maszynowego.
           Pojemny zbiornik wykonany w całości z atestowanej blachy kotłowej jest izolowany warstwą materiału izolacyjnego o grubości 100 mm. W celu ochrony antykorozyjnej płaszcz zewnętrzny zbiornika kotła KA-8000 wykonany został z blachy kwasoodpornej. W górnej części zbiornika znajduje się zwiększony otwór wsypowy umożliwiający pobieranie asfaltu zarówno z nowych, jak i starszych typów wytwórni mas bitumicznych (WMB).
           Grzanie i podtrzymywanie temperatury rodzajów asfaltów realizowane jest poprzez zastosowanie palnika olejowego dużej mocy, który jest włączony w elektroniczny system sterowania temperaturą asfaltu. System sterowania ma za zadanie utrzymać ustawioną temperaturę, nie dopuszczając do przegrzania asfaltu, co jest realizowane poprzez zastosowanie niezawodnej jakości czujników temperatury, regulatorów, wskaźników I linii sterowania.
           Dodatkowo system sterowania wyposażono w czujnik temperatury II linii, którego zadaniem jest wyłączenie całego systemu grzania w przypadku awarii elementów sterowania I linii. Do precyzyjnego dozowania asfaltu służy hydraulicznie sterowana zasuwa wysypu wraz z odpowiednio wyprofilowaną rynną.

Wymiary
Wymiary : 
Długość L mm:4300
Szerokość B mm:2200
Wysokość H mm:2450
Parametry urządzenia
Parametry urządzenia : 
Masa własna kg:4000
Pojemność zbiornika:4,5 m3
Masa całkowita kg:13800
Grubość izolacji kotła:100 mm
Wymiary otworu wsypowego:1500 x 1560 mm
Wymiary otworu wysypowego:350 x 500 mm
Silnik
Parametry silnika : 
Silnik spalinowy:Diesel Hatz 2L41C
Moc:25,3 kW / 34,4 KM
Rozruch:elektryczny
Zbiornik paliwa silnika palnika:60 l
Paliwo:ON
Układ podgrzewania
Parametry układu podgrzewania: 
Palnik / Producent:C.I.B. Unigas / Hermann
Paliwo:olej opałowy/napędowy
Zbiornik paliwa:100 l
System zasilania
Układ elektryczny: 
Prądnica prądu zmiennego:1,5 kVA 50 Hz
Akumulator:12V 65 Ah
Oświetlenie:lampy robocze, drogowe, ostrzegawcze, sterowanie
Układ kierowniczy i układ hydrauliczny
Układ hydrauliczny: 
Pompa hydrauliczna:Sauer Danfoss SNP2
Silnik hydrauliczny:Sauer Danfoss TMVN
Zbiornik oleju hydraulicznego:80 l
Olej hydrauliczny uniwersalny:HV 68
Podwozie
Układ jezdny: 
Przyczepa - nośność min.:12 000 kg
Prędkość:do 40 km/h lub 60 km/h (opcja)