Budowa maszyn drogowych Budowa maszyn drogowych

Recykler UPZA-3000  NOWOŚĆ !Recykler UPZA-3000 NOWOŚĆ !

Nowatorskie rozwinięcie konstrukcji recyklera UPZA-1000 polegające na zastosowaniu nowego sposobu przemieszczania i nagrzewania masy bitumicznej w bębnie. Rozwiązanie to umożliwia pracę urządzenia w trybie ciągłym.
 
Silnik spalinowy zabudowany w przedziale maszynowym urządzenia napędza poprzez pompę hydrauliczną silnik hydrauliczny, który wprawia w ruch obrotowy bęben ze znajdującą się w środku niego masą asfaltową. Podgrzewanie masy odbywa się w wyniku dostarczenia płomienia do komory spalania (specjalna rura wewnątrz bębna), za pośrednictwem której wydobywające się gorące powietrze roztapia zasypany urobek asfaltowy.
 
Urządzenie może pracować w dwóch trybach:
 
Przerób zerwanego asfaltu w trybie przerywanym
 
Przerób zerwanego asfaltu polega na zasypaniu przez kosz zasypowy recyklera łomu asfaltowego lub frezu, podgrzaniu do odpowiedniej temperatury i wyładunku przez wysyp bębna w tylnej części recyklera. Po osiągnięciu żądanej temperatury gotowa masa wysypywana jest bezpośrednio do przygotowanego ubytku drogi lub do taczki. Dozowanie masy odbywa się przez uchylenie zasuwy bębna i sterowaniu obrotami za pomocą dźwigni rozdzielacza hydraulicznego. Po opróżnieniu bębna cykl pracy należy powtórzyć.
 
Przerób zerwanego asfaltu w trybie ciągłym
 
Wydajność przerobu zerwanego asfaltu można zwiększyć wykorzystując urządzenie podczas pracy w cyklu ciągłym. Zasada działania polega na zasypaniu przez kosz zasypowy recyklera łomu asfaltowego lub frezu, podgrzaniu do odpowiedniej temperatury, a następnie stopniowym opróżnianiu bębna i uzupełnianiu wyspanej gotowej masy asfaltowej świeżym wcześniej przygotowanym zerwanym urobkiem asfaltowy.
Ideę wytopu w cyklu ciągłym możemy osiągnąć jeżeli spełnione zostaną pewne poniższe warunki
 
 
Warunki przerobu asfaltu w trybie ciągłym:
 
  • Ciśnienie w układzie hydraulicznym musi zawierać się w przedziale 60 – 70 bar według wskazań manometru
  • Temperatura wsadu musi zawierać się w przedziale 150 – 170ºC według wskazań termometru bębna/nastawy termometru w skrzynce sterowniczej,
  • Zasuwa wysypu uchylona będzie na szerokość nie większą niż 70 mm,
  • Zasypywany urobek będzie suchy o drobnej frakcji (frez asfaltowy),
  • Uzupełniany wsad musi utrzymać objętość masy w bębnie na stałym poziomie
  • Co około piętnastu minut należy zasunąć zasuwę na około 4 minut w celu dogrzania (przetopienia), wymieszania i wyrównanie temperatury masy świeżo zasypanej z tą znajdującą się w bębnie,
 
 
 
W przypadku pracy recyklerem w trybie przerywanym przygotowanie pierwszego wsadu wymaga dłuższego czasu w celu uzyskania przez urządzenie odpowiedniej temperatury pracy. Jeżeli bęben nie zostanie wychłodzony przygotowanie kolejnych wsadów skraca czas ich przygotowania.
 
W przypadku pracy recyklerem w trybie ciągłym wymagany jest również dłuższy czas na przygotowanie wstępnego wsadu.
Wymiary
Wymiary : 
Długość L mm:4700
Szerokość B mm:2050
Wysokość H mm:1920
Parametry urządzenia
Parametry urządzenia : 
Masa własna kg:1780 +/-10
Ładowność kg:~1000
Wydajność w cyklu przerywanym (frez) kg/h:~2000
Wydajność w cyklu ciągłym (frez) kg/h:~3000
Silnik
Parametry silnika : 
Silnik wysokoprężny:Yanmar
Typ:L100W
Moc:7,4 kW / 3000 obr./min
Zużycie paliwa przy pracy ciągłej:200g/kWh
Rozruch elektryczny:akumulator 12V/60Ah
Układ podgrzewania
Parametry układu podgrzewania: 
Palnik / Producent:Herrmann/Unigaz
Typ:H150. B Rec/Lo140
Paliwo do palnika:olej napędowy / opałowy
Uruchomienie palnika:elektryczne (prąd 230V/ 50 Hz, moc prądnicy 1,5 kVA)
Zużycie paliwa przy pracy ciągłej palnika:11,2 kg / h
Pojemność zbiornika paliwa palnika:80 dm3
Podwozie
Układ jezdny: 
Układ hamulcowy:pneumatyczny
Ogumienie układu jezdnego:11.5 / 75 – 15.3PR10
Zaczep:oczkowy
Ilość osi:1