Budowa maszyn drogowych Budowa maszyn drogowych

Skrapiarka EKS-1600/1600RSkrapiarka EKS-1600/1600R

Urządzenie posiada własne podwozie i może być holowane przez dowolny pojazd pod warunkiem, że dostosowany jest on do holowania przyczep i wyposażony w pneumatyczny układ hamulcowy.
Skrapiarki EKS – 1600/1600R, zakwalifikowane są do kategorii pojazdów: „przyczepa specjalna”. Zgodnie z Ustawą z dnia 20 czerwca 1997 roku „Prawo o ruchu drogowym” Dz. U. 03.58.515, Art. 71 ust. 3 dopuszczona jest do ruchu, jeżeli będzie ciągnięta przez pojazd wolnobieżny, tj.: pojazd silnikowy, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 25 km/h ( np.: ciągnik rolniczy ), a także jeżeli odpowiada warunkom określonym w Art. 66 Dz. U. 03.58.515.
Pojazd taki nie wymaga świadectwa homologacji, oraz nie podlega prawu rejestracji. Dopuszczalna prędkość holowania – 25 km/h.

Wymiary
Wymiary : 
Długość L mm:4250
Szerokość B mm:2100
Wysokość H mm:2230
Parametry urządzenia
Parametry urządzenia : 
Masa własna kg:1450
Pojemność użyteczna zbiornika bitumu:1,6 m3
Przyrost temp. bitumu przy podgrzaniu pełnej pojemności:40 st. / h
Max. spadek temp. bitumu przy temp. otoczenia 15 st. C:1 st. / h
Max. temperatura podgrzewania:150 st.
Pompa bitumu zębata / producent / wydajność:P.B. MADRO S.A. Wrocław / 50 dm3 / min
Silnik
Parametry silnika : 
Silnik spalinowy:wysokoprężny
Typ:YANMAR L100V AE
Moc:7,5 kW
Zużycie paliwa:200g / kMh
Rozruch:elektryczny
Paliwo:olej napędowy
Układ podgrzewania
Parametry układu podgrzewania: 
Palnik / Producent:P.B. MADRO S.A. Wrocław
Paliwo do palnika:olej napędowy
Zużycie paliwa przy pracy ciągłej palnika:3,5 dm3 / h
Pojemność zbiornika paliwa palnika:20 dm3
Podwozie
Układ jezdny: 
Układ hamulcowy:pneumatyczny zasilany z pojazdu holującego
Ogumienie:10.0 / 75-15.3
Zaczep:do przyczepy D-35
Wyposażenie:spryskiwacz / rampa spryskująca
Podwozie:P.B. MADRO S.A Wrocław
Dyszel:prosty